Hoe komen we tot een geslaagde ondersteuning?
Een geslaagd ondersteuningstraject vertrekt vanuit wederzijds engagement en duidelijke afspraken. Hieronder verstaan we:
-
Een duidelijke en concrete ondersteuningsvraag vanuit de leerkracht.
-
De school plant een startvergadering om samen concrete doelen vast te leggen.
-
Er is regelmatig overleg tussen ondersteuner, school en partners: onderlinge afstemming, praktische afspraken, ...
-
Tijd en ruimte om samen te werken met leerkrachten en zorg/leerlingbegeleiding.
-
De school plant (een) evaluatievergadering(en) om samen de vooropgestelde doelen te evalueren.
-
Ondersteuningsmomenten in de klas.
-
Duidelijke communicatie: hoe blijven de school, ouders en partners op de hoogte van het ondersteuningstraject?
-
Duidelijke afspraken over taakverdeling, verslaggeving van overleg, Smartschool, kopieerapparaat, gebruik van materiaal, wat te doen bij afwezigheden, ...
Voornaam *